CERCA UN ARTICOLO

Benvenuti nella pagina di ricerca dei Rendiconti Online della Società Geologica Italiana! Qui è possibile cercare gli articoli digitando qualsiasi titolo, parola chiave, autore o DOI nel campo di ricerca e selezionando l'icona "cerca".
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. September 2010

The didactics of geosciences at secondary schools: state of the art and future perspectives

Volume 11/2010

Giovanni Giurco (*) & Michele Stoppa (*)

Pages: 703-704
DOI: https://doi.org/
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. September 2010

The didactics of geosciences at the university: the experience of the P.I.D.D.AM. standing workshop

Volume 11/2010

Michele Stoppa (*)

Pages: 709
DOI: https://doi.org/
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. August 2012

The Discovery of Landscapes Based on Geological Boundaries. A Study Visit in the Regional Reserve of Rosandra Valley (Trieste)

Volume 21/2012

Giovanni Giurco (*,**)

Pages: 594-596
DOI: https://doi.org/
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. August 2012

The Discovery of Mineral Resource. A Geo-Science Itinerary for Primary School

Volume 21/2012

Rossella La Porta (*)

Pages: 597-599
DOI: https://doi.org/
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. August 2012

Field Activities in the Training of Teachers

Volume 21/2012

Michele Stoppa (*)

Pages: 600-602
DOI: https://doi.org/
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. August 2012

Discovering an Open-Air Geological Workshop. The Regional Natural Reserve of the Rosandra Valley near Trieste

Volume 21/2012

Sonia Trento (*)

Pages: 604-606
DOI: https://doi.org/
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. February 2014

3D geological modelling and education: teaching geological cross sections with a 3D modelling software to improve spatial thinking skills in geoscience students

Volume 30/2014

Fabrizio Berra (a), Fabrizio Felletti (a) & Michele Zucali (a)

Pages: 5-11
DOI: https://doi.org/10.3301/ROL.2014.02