SEARCH FOR ARTICLES

Welcome to the search page of the Rendiconti Online della Società Geologica Italiana! Here you can search for articles by typing any title, keyword, author or DOI in the search field and selecting the "search" icon.
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. August 2012

A multidisciplinary approach to the study of the Montereale intermountain basin (Central Apennines)

Volume 21/2012

Chiarini E. (*), La Posta E. (*), D'Ambrogi C. (*), Eulilli V. (*), Ferri F. (*), Marino M. (*) & Puzzilli L.M. (*)

Pages: 1234-1236
DOI: https://doi.org/
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. August 2012

L'influenza della Linea Scicli-Ragusa sulla Tettonica Quaternaria e la Pericolosità Geologica presso l'abitato di Scicli (Sicilia sud-orientale)

Volume 21/2012

Coco G. (°), Corrao M. (°), Dipasquale M. (*°), Occhipinti R. (°), Petralia M. (°°) & Tavarnelli E. (**)

Pages: 26-28
DOI: https://doi.org/
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. August 2012

Tectonic-gravitational deep-seated failures and macro-landslides in Scilla and Punta Pezzo area (Southern Calabria - Italy)

Volume 21/2012

Guerricchio A. (*), Doglioni A. (**) & Simeone V. (**)

Pages: 367-369
DOI: https://doi.org/
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. August 2012

A New Cellular Automata Model for Simulating Landslides

Volume 21/2012

Maria Vittoria Avolio (*) & Valeria Lupiano (**)

Pages: 507-509
DOI: https://doi.org/
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. August 2012

The Discovery of Landscapes Based on Geological Boundaries. A Study Visit in the Regional Reserve of Rosandra Valley (Trieste)

Volume 21/2012

Giovanni Giurco (*,**)

Pages: 594-596
DOI: https://doi.org/
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. August 2012

The Discovery of Mineral Resource. A Geo-Science Itinerary for Primary School

Volume 21/2012

Rossella La Porta (*)

Pages: 597-599
DOI: https://doi.org/
Rendiconti Online della Società Geologica Italiana - Vol. August 2012

Field Activities in the Training of Teachers

Volume 21/2012

Michele Stoppa (*)

Pages: 600-602
DOI: https://doi.org/